|
|
|
آشتى با كمانچه
|
|
|
|
|
كيهان كلهر را از زمستان سال ۱۳۷۱ شمسى مى شناسم. كنسرت او با گروه دستان و ايرج بسطامى در تالار وحدت كه بعدها بخش هاى عمده آن در ....
|
[ ادامه مطلب ]
|
|
|
|
|
|
نگاهى به موسيقى خيلى دور، خيلى نزديك
|
|
|
|
|
موسيقى فيلم «خيلى دور، خيلى نزديك» ساخته محمدرضا عليقلى برنده سيمرغ بلورين بهترين آهنگساز در بيست و سومين جشنواره فيلم فجر و يكى از بهترين كارهاى چند سال اخير سينماى ايران در زمينه آهنگسازى فيلم است موسيقى فیلم كه ....
|
[ ادامه مطلب ]
|
|
|
|
نگاهى به موسيقى بيد مجنون
|
|
|
|
|
احمد پژمان آهنگساز قديمى سينماى ايران به گواهى پيشينه كارى اش بيشتر طرفدار موسيقى هاى غيرملوديك يا دست كم با ملودى هاى كمرنگ بوده است _ البته به جز استثناهايى نظير سريال تلويزيونى دليران تنگستان (ساخته همايون شهنواز) كه پژمان در ساخت موسيقى آن با على رهبرى شريك بود ....
|
[ ادامه مطلب ]
|
|
|
|
از سنطور تا سنتور
|
|
|
|
|
سنتور، يا آنچنان كه استاد ابوالحسن خان صبا (۱۳۳۶ - ۱۲۸۲) گاه مى نوشت: سنطور، در سالهاى پايانى عصر قاجار،سازى تقريباً فراموش شده و رو به نابودى بود. سازهاى اصلى، تار و تنبك و كمانچه بودند و دوره قاجار، در واقع .....
|
[ ادامه مطلب ]
|
|
|
|
|