چنانچه کلمه عبور شما در انجمن ها کار نمی کند
یک بار از سایت Logout کنید و سپس توسط فرم فراموشی کلمه عبور , کلمه عبور جدیدی را در ایمیل خود دریافت کنید
صفحه اصلی سایت   ثبت نام   ورود
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society
جستجو
اطلاعات مطلب
گروه
ارسال توسط Khashayar
بازدید 8777
آخرین مقالات
کمپین مبارزه با دانلود غیر قانونی آثار هنری(شرکت کنید)
۱۳۸۹ بيست و دوم بهمن
ارسال به :
لینک ثابت  |  نسخه ی چاپی  |  ارسال برای دوستان  |  نظرات( 102 )
 
به این مطلب رای دهید
 

دانلود رایگان آلبوم های موسیقی!
دانلود کتاب آموزش .....
دانلود رایگان تمام اهنگ های استاد...
دانلود آخرین کنسرت ...
و.....
این ها عباراتی هستند که به وفور می توان در سایت ها و مخصوصا وبلاگ ها ی مختلف مشاهده کرد.کافی است شما نام یکی از هنرمندان موسیقی را در یکی از موتور های جستجو تایپ کنید و دکمه ی جستجو را فشار دهید،با کمال تعجب از 10 صفحه ی پیدا شده 8 صفحه مربوط به دانلود آثار آن هنرمند می باشد.
اینجا سوالی مطرح می شود،آیا براستی دانلود کردن آثار موسیقی چه کتاب و چه آلبوم و کاست و چه ویدئو ها و هر محصول هنری یا موسیقی دیگر که با زحمت و هزینه های معنوی و مالی بسیار تولید میشود کار درستی است؟ یا نه؟
در اینجا قصد بررسی این موضوع را داریم که  چرا دانلود آثار هنری و موسیقی کاری نادرست است و چرا این کار می تواند هنر را مسموم و متضرر کند؟
اکثرا می دانیم که تولید و انتشار یک اثر هنری چه مشکلاتی دارد،مراحل تولید و خلق اثر توسط آهنگساز،نوازنده، ترانه سرا،خواننده،تنظیم کننده،صدا بردار و استودیو و... که همه ی این موارد هزینه های معنوی و مالی بسیاری دارد. هزینه ی ضبط استودیو ، هزینه ی نوازنده ها و  دیگر عوامل تولید! و همینطور هزینه های معنوی کار و وقت و تلاش شبانه روزی تا یک اثر تولید شود.که حقیقتا کاری است سخت.
بعد این مراحل اولیه و اتمام تولید مراحل دیگری وجود دارند که شاید سخت تر و هزینه بر تر هم باشند!
و آن مراحل شامل پیدا کردن یک ناشر برای انتشار اثر،هزینه ی گرفتن مجوز،هزینه های چاپ،طراحی پوستر و طراحی جلد آلبوم ها و کتاب ها،هزینه ی تبلیغات،هزینه ی ویراستار و برای کتب هنری،و ...هزینه های مادی و معنوی دیگر.
حالا به نظر شما دانلود کردن این آثار و عدم خرید آنها کار درستی است؟
این بعد مالی و معنوی ماجرا است. و همین بعد باعث بروز اختلالات بسیار دیگری میشود.
شما ناشری را تصور کنید که هزینه و زحمت انتشار را متقبل می شود،وقتی با مسئله ی دانلود غیر قانونی و عدم خرید آثار مواجه می شود طبیعتا دست از نشر بر می دارد و یا بسیار کمتر منتشر می کند که فقط محدود به اساتید شناخته شده خواهند بود.
هنر مندی را تصور کنید که آثارش غیر قانونی و رایگان دانلود می شود ،هم از نظر مالی دچار مشکل خواهد شد و هم معنوی چرا که با دانلود غیر قانونی اثرش به نوعی توهین شده به این هنر مند و ارزش هنر و زحمتش دانسته نشده.
شما هنر مند جوانی را تصور کنید که ناشران آثارش را منتشر نمیکنند چرا که ممکن است برایشان ضرر بیافریند،و این هنر مند جوان ناچار است از هزینه ی شخصی برای انتشار آثارش استفاده کند که با دانلود  غیر قانونی و عدم خرید آثارش متضرر می شود و هزینه ای که کرده بر نمی گردد هم مادی و هم معنوی!
به این ترتیب به مرور زمان تولید آثار هنری محدود می شود و کیفیت آثار نیز کم میشود، هنر محدود میشود که محدودیت در ذات هنر نیست!
حالا به نظر شما دانلود و عدم خرید آثار هنری و موسیقی کار درستی است؟
آیا همین دانلود کردن غیر قانونی یکی از سم های محلک هنر ملکت ما نیست که جلو ی شکوفائی هنر و موسیقی ما را گرفته؟
آیا نباید چاره ای اندیشید تا از هنر و هنرمند حمایت کرد تا موسیقی و هنر مملکتمون به شکوفایی برسد و شاهد ظهور هنرمندان با استعداد و آثار فاخر باشیم؟
آیا همین دانلود نکردن و خرید آثار هنری وموسیقی نمیتواند یکی از مهمترین و ساده ترین پشتیبانی های ما باشد؟
قیمت هر آلبوم موسیقی از 2000-5000 تجاوز نمیکند،که نسبت به قیمت جهانی آلبوم ها و آثار موسیقی بسیار کم است،آیا ما نمیتوانیم این هزینه را هم در سبد خرید خودمان داشته باشیم؟
دانلود کردن آثار موسیقی و هنری به راستی دزدی و خیانت به هنر و هنرمند کشورمان است.
قصد داریم تا در این مقاله حمایت خودمان را به طور آشکار از هنر و هنرمندانمان اعلام کنیم و با امضای این مقاله به تمام هنرمندان پیام دهیم که همه برای شکوفائی هنر کشورمان تلاش و حمایت خواهیم کرد.
از وزارت ارشاد اسلامی می خواهیم تا قوانین کپی رایت را جدی تر پیگیری و برنامه ریزی کند.
از سایت ها و وبلاگ هائی که آثار هنرمندان را به صورت رایگان و غیر قانونی جهت دانلود قرار میدهند می خواهیم دست از این کار بردارند و به جمع ما بپیوندند.
و اگر این کار ار نکنند نشان میدهند که چیزی جز جذب کاربر برایشان مهم نیست و از هر راهی استفاده میکنند برای جذب کاربر و باید این سایت ها و وبلاگها را براستی تحریم کرد!!!
از تمام هنر دوستان می خواهیم که آثار هنری و موسیقی را بخرند و دانلود نکنند!

تمام عزیزانی که این مقاله را میخوانند و نظر موافقی دارند میخواهیم تا در این حرکت شرکت کنند و با نظر گذاشتند در این مقاله حمایت خودشان را اعلام کنند و امضا کنند.
امضا و حمایت شما میتواند قدمی باشد برای حرک های بزرگتر و بهبود هنر موسیقی کشورمان.پس حمایت و امضائ خود را دریغ نکنید.


برای اعلام حمایت و پشتیبانی خود از این حرکت کافی است نظری در این مقاله ارسال کنید و به نوعی امضا کنید این مقاله را.منتظر نظرات و امضا های تک تک هنر دوستان و هنرمندان هستیم.
با تشکر
   
  
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
  ضرب عدد دویست در یکصد را به عدد بنویسید