-
Thursday 14 February 2008
#1
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
نوید افقه
0
فرا گیری ساز تنبک را از سال 1362 در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نزد محمود فرهنمد بافی آغاز نمود.
و در طی دوره های مختلف از تجربیات ایشان بهره مند شدند.
حضور و نظارت برادرش مسیح افقه(نوازنده سنتور) پایه گذار مراحل بعدی آموزش وی شد. نوید با نواختن تار و سه تار آشنایی دارد و دروس هارمونی_کنترپوان ارکستراسیون و سبک شناسی را نزد کامبیز روشن روان فرا گرفته است.
او در سال 1378 اولین اثر خود با نام آوای خیال (تک نوازی تنبک) منتشر ساخت که این اثر توسط شرکت
cda فرانسه نیز انتشار یافت. اثر دیگر وی پیدایش نام دارد که در سال 1382 توسط نشر موسیقی هرمس انتشار یافت. و آخرین اثر نوید افقه معبد پیکره های چوبی نام دارد.
او تجربه اجرای کنسرت های متعددی را در داخل و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد و گروه های مختلفی از جمله سروش فرامرز پایور_دالاهو_آینه و مسیحا نیز همکاری داشته است. وی تاکنون سه نمونه تنبک باصدا دهی و تکنیک اجرایی متفاوت طراحی نموده است.
باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم
وز دل و جان یارم شوی تا عاشق زارت شوم
من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران
اول به دام آرم تو را وان گه گرفتارت شوم
-
13 کاربر برای این پست از خان تشکر کرده اند:
AliB,alireza_amirsamimi,delavar,Hmd_N,Kamanche,moein babayee,nimaaaaaa,r_a_m_i_n,shahrdad,violinsolo,خسروانی,سپنتامهر
-
Thursday 14 February 2008
# ADS
-
Friday 15 February 2008
#2
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
-
4 کاربر برای این پست از خان تشکر کرده اند:
-
Saturday 16 February 2008
#3
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
-
3 کاربر برای این پست از alireza_amirsamimi تشکر کرده اند:
-
Saturday 16 February 2008
#4
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
alireza. amirsamimi
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
این شکل نوازندگی الان توسط بعضی از نوازندگان به نام استفاده میشه مثل کیوان ساکت. به نظر من سلیقه ای هست. هر کس هر طور که دلش بخوات و حال میکنه میتونه ساز بزنه
میشه بیشتر توضیح بدی. یعنی چی این طور نوازندگی. نظرت رو نگفتی که نوید افقه چه جوری ساز میزنه.
میشه بگی هر کس هر جور خواست میتونه ساز بزنه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم
وز دل و جان یارم شوی تا عاشق زارت شوم
من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران
اول به دام آرم تو را وان گه گرفتارت شوم
-
-
Monday 30 November 2009
#5
کاربر فعال بخش تنبك
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از rhusseiny به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Monday 30 November 2009
#6
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
من کاملا با rhusseiny مخالفم به نظرم نوید افقه خیلی جالب کار می کنه و واقعا آدم رو مجذوب تنبک نوازیش می کنه
هرنتی که ازعشق بگوید زیباست حالا سمفونی پنجم بتهوون باشد یا زنگ تلفنی که درانتظارصدای توست...
-
2 کاربر برای این پست از mos167 تشکر کرده اند:
-
Monday 30 November 2009
#7
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از moein babayee به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Monday 30 November 2009
#8
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
moein babayee
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
...
اگه دقت کرده باشید اول اکثر مطالب موسیقی سنتی نوشته موسیقی 3 بخشه : (1) 25% ریتم، (2) 25% ملودی و (3) 50 % طرز گرفتن و استفاده کردن!
حالا من تنبک رو نمی دونم ولی تو رشته ی خودم اینو مطمئنم که طرز گرفتن از درست و روا زدن بیش تر تأثیر داره
این درصد بندی ها رو کی کرده ؟؟؟ معیار و متر چیه ؟
نکته دوم طرز درست گرفتن چطوره ؟ بازم معیار و متر چیه ؟
به نظر من نتیجه و حاصل کار مهمه . بزارید یه مطلبی رو بگم : یه روز یه بنده خدایی که کمانچه میزد ـ هنر جو - از طرز کمانچه گرفتن کیهان کلهر ایراد می گرفت و می گفت که ساز رو جلو تر از خودش می ذاره و اینطوری زور خسته می شه !
در رابطه با ساز خودم هم همین حرف به نوع دیگه پیش اومده بود ؛ یکی می گفت آقای افشارنیا وقتی ساز میزنه سرش رو خیلی تکون میده ! - چه ربطی داره نمیدوم - یا یکی دیگه می گفت فلانی موقع سه تار زدن سرش رو خم می کنه .
جواب برای همشون اینه که آیا این ایراد ها - فرض کنید ایراد - توی نتیجه و عملکرد این نوازنده ها تاثیری داشته ؟ ... قطعا نه !
اگه آقای کلهر ساز رو اون جوری میگیره خب حتما اونجوری راحت تره و یا همینطور در مورد بقیه...
هرنتی که ازعشق بگوید زیباست حالا سمفونی پنجم بتهوون باشد یا زنگ تلفنی که درانتظارصدای توست...
-
کاربران زیر از mos167 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Monday 30 November 2009
#9
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از moein babayee تشکر کرده اند:
-
Tuesday 1 December 2009
#10
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
moein babayee
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
یک سوال یکی راحت تره وقتی رانندگی می کنه ترمز نگیره! یا تنبک رو بزاره بین پاهاش با پاهاش بزنه و شایدم خیلی بهتره از خیلی از استادا بزنه پس اون دیگه ...
این قیاسی که کردی اصلا درست نیست من گفتم نتیجه مهمه ، اگه یکی توی رانندگی ترمز نگیره که قطعا تصادف می کنه !
نکته ی دیگه اینکه من نگفتم اگه اونطوری می زنه پس حتما درسته و همه باید اونطوری بزنن ؛ من مثال خود شما رو می زنم که گفتید کامکار خوب سنتور می زنه ولی مضراب رو یه جور دیگه میگیره . احتمالا اگه یکی دیگه مضراب رو به اون شکل بگیره شاید اصلا نتونه سنتور بزنه .
در واقع همینه کامکار خوب سنتور میزنه اما راحته که مضرابش رو اونطوری بگیره .
هرنتی که ازعشق بگوید زیباست حالا سمفونی پنجم بتهوون باشد یا زنگ تلفنی که درانتظارصدای توست...
-
3 کاربر برای این پست از mos167 تشکر کرده اند:
-
Friday 11 December 2009
#11
-
7 کاربر برای این پست از hasan_s تشکر کرده اند:
-
Friday 11 December 2009
#12
کاربر فعال بخش ويولن
وضعیت
- افلاین
0
من از نزدیک نوازندگی آقای افقه را ندیدم ولی یکی از دوستان نزدیکم شاگردش هست و دوهفته 1 بار میره شیراز
واقعا کارشون عالیه نواختن دو ریتم همزمان کار هرکسی نیست
ولی یک ریتم ساده یا ترکیبی یا لنگ را هرکسی میتونه بزنه
کم نامه خاموش برایم بفرست،از حرف پرم گوش برایم بفرست،دارم خفه میشوم در این تنهایی، "لطفا کمی آغوش برایم بفرست...."
-
-
Sunday 13 December 2009
#13
کاربر فعال بخش تنبك
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از rhusseiny به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Sunday 13 December 2009
#14
-
4 کاربر برای این پست از hasan_s تشکر کرده اند:
-
Monday 14 December 2009
#15
کاربر فعال بخش تنبك
وضعیت
- افلاین
-
-
Monday 14 December 2009
#16
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
همین روزها نوید افقه توی کرج کارگاه داره خواستین بیاین
هرنتی که ازعشق بگوید زیباست حالا سمفونی پنجم بتهوون باشد یا زنگ تلفنی که درانتظارصدای توست...
-
کاربران زیر از mos167 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
علاقه مندي ها (Bookmarks)